tirsdag 15. juni 2010

Tur med Pro Sec til Vestlandshallen og Koengen

Hei igjen alle sammen =)

Nok en gang har jeg tatt turen over Hemsedal og til Bergen. Denne gangen også med Pro Sec. Denne gangen prøvde jeg også å møte så mange kjente jeg klarte når jeg var først var over der og hadde en dag "fri" der borte:)

Jeg hentet dem på frognebadet etter Norwegian Wood. Og satte kursen mot Vestlandshallen og Mark Knopfler konsert. Før vi kjørte fra Oslo hilste jeg
også på Jørn og Kjell Arne, som tydeligvis stod og ventet på å få fylt opp bilene sine =)

Turen over fjellet gikk veldig bra. Vi rakk målet mitt før pausen, om å komme seg til Lærdal (siden vi allerede hadde hatt en pause på en Statoil før Hønefoss).
Men vi mistet desverre litt tid videre pga veiarbeid, så var fremme ti over ti i stede for ti, men var ikke langt om å gjøre da:)Er ikke akkurat så mye man kan gjøre med dette veiarbeidet desverre :( Jeg så ikke så mange dyr denne gangen. Bare to elg, en rev, mye fugler og en liten gjeng med flaggermuser. Tydelig sesong for flaggermus, for så en stor gjeng på samme sted på vei nedover igjen også.



Fremme i Åsane ble det noen gode timer med søvn, før jeg møte Elisabeth og Tor Ivar, og spise middag på IKEA:) hehe. Billig men godt:) Etterpå ruslet vi bare litt rundt på senterene og kjøpte is og pratet om ALT og ingenting. hehe.. Så var konserten plutselig ferdig og vi kjørte ca 15 min ned til Koengen hvor de skulle
jobbe på "Bergen Calling" dagen etter. Her spilte Hatebreed, Alice In Chains og Rammstein.


På vei til Koengen ble jeg guidet av en lokalkjent Pro Sec fyr. Vi måtte nemmelig stoppe innom en pølsebod som pappa og Theo ALLTID stopper på. Er vist også stampølseboden til Kurt Nilsen og Davy Wathne. Men siden de andre pleier å stoppe der, så kunne jo ikke jeg være noe dårligere. Denne pølseboden er vist verdenskjent, og de har pølser av alle slag. Den største er en halv meter!!!! Så denne må du ikke gå glipp av om du skal til Bergen! Skal ta bilde av den til dere neste gang jeg er på de kanter:)

Jeg fikk sove på hotell ved siden av Koengen, tror det het Thon hotel bryggen. Så sov vel over 10 timer:) Noe som ikke var så lurt, da jeg ikke klarte å sove igjen på dagen. Men på en annen måte var det også litt lurt, for jeg stod parkert veldig nære scenen så hadde nok ikke fått sove der med Rammstein dundrende i bakgrunnen uansett. Men har sett dem spille en sang live da! Så jeg er veldig trøtt og sliten i dag. hehe, men kom oss trygt til Oslo og hadde jeg blitt veldig trøtt underveis kunne jeg jo bare stoppet og sovet litt.

Jeg oppdaget desverre når jeg kom frem til sentrum at skjermen på det lille kameraet mitt er knust!!! Og det jeg har fått av Thomas og allting:( Så litt lei meg nå. Så kan hende det blir litt mindre bilder her inne i tiden som kommer. Er ikke overalt det er praktisk å ha med seg speilrefleksen, selv om den tar utrolig bra bilder. Men får se hva jeg får ordnet.


Siden jeg ikke klarte å sove mer på dagen, lekte jeg litt bussmekaniker også møtte jeg Elisabeth. Vi var innom en kjempe søt butikk som het "Alveslottet", her kjøpte hun tidenes søteste lille drage i avslutningsgave til barnehagen:) Som du ser på bildet under ble den faktisk pakket inn i en ballong!


Etter at vi hadde spist middag, gikk vi å kjøpte gave til Thomas, siden vi +/- har vært sammen i 7 år på torsdag! Egentlig litt rart å tenke på at det er sååååå lenge! Eller at det er såååå lenge siden jeg var 18! he he.
Deretter møtte vi på Gunn Anita, som også gikk i Volda samtidig som meg. Kjempe koselig å se henne igjen. Blir liksom så skjelden vi sees. Så håper vi kan sees igjen nestegang jeg skal i den retningen også, eller at hun setter kursen mot Oslo en gang jeg er hjemme. hehe.. Vi satt oss ned på en café som het "eat my myffin", genialt navn. Hehe. Men var veldig koselig plass. Så gikk vi litt rundt å kikka i butikker, mens vi ventet på at Trygve skulle komme innom den ene å
si hei:) veldig hyggelig og å hilse på han igjen:) Vi kom frem til at vi ikke hadde sett hverandre så mye siden vi flyttet fra Halden. Jeg hadde faktisk ikke sett han siden juleferien. Så håper vi kan sees litt mer neste gang jeg kommer over.

Da har jeg fri frem til lørdags morgene, da det bærer ut på tur med Karpe Diem til Vinstra og tilbake natt til søndag.
Blir veldig mye jobb fremover, så blir mange oppdateringer i tiden som kommer:) Det er kjempe hyggelig at såååå mange leser det jeg skriver:) Trodde egentlig bare det var nærmeste familie som kom til å lese her, men når jeg snakker med folk er det faktisk mange av dere som har lest her:)
Nå skal det bli godt å få pappa tilbake fra Afrika, så noen har litt mer
overblikk over alt som skal gjøres igjen. Hehe. Selv om jeg føler vi har klart oss overraskende bra "hjemme alene".

Ha en fin sommer så lenge, så kommer det nok en ny oppdatering rett over helgen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar