mandag 7. juni 2010

Karpe Diem tur 3 til 5 mai

På torsdags kveld satt jeg på ny kusern over Hemsedalsfjellet! Ikke mange dagene siden sist jeg var på de kanter. Denne gangen skulle jeg til Førde med Karpe Diem =) De skulle spille på "Sommerfest i Sunnfjord"


Her var første stopp. Midt mellom Gol og Hemsedal.

Her tok jeg en ekstra liten pause, mens jeg ventet på at noen skulle stå opp. Ca 40 min fra Førde. Kan ikke si annet enn at det var veldig fint der.



Jeg hadde regente med at turen skulle ta 10- 12 timer, men siden alt gikk som det skulle og jeg traff fergen akkurat, var jeg fremme i veldig god tid. Så når vi fikk parkert bussen bak scenen, fikk jeg litt tid til å planlegge videre på Statoil turen jeg skal på i hele sommer.

Jeg begynner nå å skjønne litt mer av hvor farmor og Pai har vært på turer oppgjennom oppveksten min. Ser alltid nye stedsnavn jeg forbinder med dem. Det er veldig koselig, når man sitter der på natten helt alene. hehe.. Så de er på mange måter alltid med meg ut på veien =)

Det er veldig mange morsomme historier man får høre underveis... Så begynner å kjenne både menneskene og bransjen på en helt ny måte.. Så får tips til hvem mennesker jeg bør bli kjent med og hvem jeg mååååå holde meg helt unna... Eller hvilke metoder ulike band bruker for å komme seg frem i lyset (dette er generelt og ikke kunne siktet til i forhold til denne turen, hehe).

Det var fantastiske arrangører, eller kontaktpersoner i Førde. De var i allefall kjempe hjelpsomme ovenfor meg:)Vi slet litt med å få strømmen til å fungere, men de gav seg ikke før de fant ut hvor i systemet sitt det var en feil:) Jeg fikk også eget hotellrom og sov veldig godt!



Når jeg stod opp hørte konserten gjennom vinduet på bussen, mens jeg vasket gulvet og redde sengene. Angret litt på at jeg ikke hadde gjort dette før jeg la meg, så jeg kunne sett den i stede. For tror jeg begynner å få et nytt favoritt band. Da både musikalsk og mennesklig! På linken under kan dere se bilder fra konserten som den lokale avisen tok:

href="http://www.firda.no/bileteseriar/article5146782.ece">




På vei hjem var det sinnsykt mye dyr ute! Jeg så sikkert mins 14 elg, 3 hjort, 1 rådyr med 3 små barn og en hare! Så måtte senke farten litt i skumringen,og ta igjen litt tid ved å kjøre litt fortere utover morgenkvisten. Så unnskyld om noen sov litt dårligere utover morgenen! Men vi rakk frem til 10, så bandet kom seg videre og fikk forhåpentligvis spilt konserten de skulle på musikkens dag:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar