mandag 28. juni 2010

Statoil sommerturné 2010 1. uken

Fredag morgen kl 3.15 bar det avgårde mot Oslo. Vi skulle plukke opp sommer-crewet til Statoil på Majorstua, før vi skulle videre mot Telemarksporten.




Her så jeg også verdens søteste lille skapning=) Måtte bare ta bilde av den.


André er med meg nå i førsteomgang så jeg blir kjent med busshengeren. Dette blir jo min første jobb med henger på bussen, men jeg må jo bare få det til alene til slutt:) Det er vel bare å være sta nok så går det seg vel til:) Da er jeg kanskje flinkere til å rygge lastebilen med hengeren også, når jeg kommer hjem:)Det er i allefall lov å håpe. Hehe

Her er grunnen til at jeg har med henger... HELE lasterommet under, er fylt med potetgull... hehe...


Vi har til nå vært på stasjoner i Arendal,Tvedestrand, Ålgård og er nå på Forus i Stavanger. I ettermiddag skal vi til Lura rett borti veien her:) Og i natt bærer der til Bergen, hvor vi skal ha en dag fri(!) og en dag med jobb:) Kanskje jeg får møtt Elisabeth denne gangen også:) Er jo lov å håpe på at jeg møter noen kjentfolk underveis rundt om i Norge:)






Håper det blir litt mer spennende å fortelle om de neste dagene. Har hatt litt startproblemer på turen, men håper det tar seg opp...
Håper alle har det bra, så oppdaterer jeg her utover sommeren om hvordan ferden gjennom landet går.

Hei igjen:)
Nå er vi i Bergen på Ulset Statoilstasjon. Været er som det vistnok pleier her, REGN! Første gang jeg har vært på jobb her hvor det har regnet i det siste! Men alle barna er utstyrt med regnjakker så det går vel bra.

Alle jentene tok helt av her i sta, når Kurt Nilsen var innom stasjonen for å fylle bensin... Og når de fant ut han hadde reist med oss før, og kanskje sovet i samme seng som dem, tok de ennå mer av. hehe... 14-16 åringer er litt søte også da. hehe.. Men litt greit at den fjortiss perioden går over også kanskje. hehe... Kan ikke huske om jeg var sånn...

Vi kom til Bergen i går morges, så i natt har jeg sovet på hotell:) veldig kjekt, men kjenner at kroppen har slappet av litt for mye, for når jeg våknet var alle ledd og muskler helt ødelagte! sånn går det når man har begynt å lempe kasser igjen=) I går ettermiddag og kveld var jeg sammen med Elisabeth. vi spiste pizza og snakket mye som vi pleier. Kjempe koselig, så nå gleder jeg meg bare til høsten og at hun skal flytte til Oslo. Da får vi sett hverandre mye igjen! Ikke som i Volda, men mer enn de siste årene:)

Aleksander With har bursdag i dag så er fult bursdagsselskap på utsiden nå, med bursdagssang og kake og det hele:)koselig at de gjør litt stas på hverandre her underveis... Virker som alle blir en liten sammensveiset familie etterhvert. Men i dag skal jo 5 stykker byttes ut på min buss, så blir spennende å se hvordan det blir videre.

Ellers kan jeg fortelle at jeg klarte å rygge bussen helt selv ut av parkeringen bak hotellet i dag!!! Eller André dirigerte, og jeg flyttet bussen, men gjorde det jo da egentlig selv:) hihi.. så kanskje ikke resten av turen blir så ille likevel... Kan hende jeg byttes ut underveis vist jeg blir veldig lei eller sliten, men lommeboka mi sier at jeg skal være med til den 22 juli eller rundt der. hehe... Så vi får bare vente å se. Senere i dag skal vi til Nesstun, hvor det også er åpning av den nye bybanen, så skal prøve å få tatt noen bilder der som jeg kan få lagt inn her i morgen. For så fort jeg kan der borte blir det soving før vi setter kursen så raskt som mulig mot Ålesund. Skal jo om Volda, så om noen kjente tilfeldigvis er der, kan dere jo komme å vinke til oss på fergekaia i natt en gang =)

Hei igjen:0)

Litt skuffa over at de eneste jeg hilste på ferga over til Volda var Vassendgutane!!! Så ikke en eneste kjent på min ferd igjennom... men hadde egentlig ikke regnet med det heller. hihi...


Denne turen fra Bergen til Moa (Ålesund) var min siste tur med "støttekontakt", så nå må jeg klare meg helt på egenhånd!!! Men det skal gå bra. Jeg klarte å komme meg til Otta og til Oppdal alene. Så resten skal vel også gå bra:) Vist ikke har vi med en veldig snill mann fra NAF som skulle hjelpe:) Han stoppet for å ta pausen sin her i Oppdal for å se om jeg kom meg greit på plass:) Fikk også en statoil kopp fra han, så nå slipper jeg å kjøpe 1000 kopper te de neste ukene.

I dag måtte vi laste om alt av utstyr, for varebilen veide alt for mye! Men siden jeg gikk veldig varm i oppoverbakken etter å ha fått på all deres tyngde så må de få tilbake tingene på sin bil. Så spennende å se hvordan de skal løse det i morgen. Antagelig må de få opp en bil til eller bytte med en større! Så jeg håper de skal bytte med en større, for da blir jeg kvitt hengeren min. hihi

Fra Moa til Otta kjørte vi om Åndalsnes og måtte stoppe innom Trollveggen. Alle synes naturen her var utrolig fin. Så da stoppet vi og tok masse bilder. Her er ett utvalg av bildene jeg tok:








Her er noen bilder fra "showet" på Otta:



Da var min første uke på Statoil tur ferdig. Da er det bare å legge seg godt under dyna og sove til i morgen tidlig:) Gleder meg til å sove nå. Ble litt ekstra mye styr i dag, siden vi måtte laste om alt og redsel for at vi skulle koke mer på vei hit. Men nå har det vel ordnet seg så da kan man sove godt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar