mandag 30. april 2012

tur- retur Tingvoll med Bare Egil Band 27-29 april 2012

Fredag kveld la Karl Martin og jeg på nytt ut på tur! Denne gangen skulle vi til Tingvoll med Bare Egil band. Karl Martin var hovedsjåfør, og jeg var oppservatør, og litt dobbeltdrive! Blir nok den siste gangen jeg er med han på "opplæring", for han er den fødte nightlinersjåfør!!! Så fra nå skal vi nok bare kjøre sammen når vi trenger å være dobbeltdrive for hverandre. Litt trist, for er kjekt med selskap når man kjører natten. hehe.

Jeg har aldri vært på Tingvoll før som jeg kan huske, så natten før mens jeg snudde døgnet prøvde jeg å holde meg våken ved å Google litt om stedet. Men var ikke så mye å finne ut. Men som en av passasjerene våre sa da vi ikke fant rett adresse på GPSn: " Tingvoll er vel kun en sving", men da en koselig lang sving, vil jeg føye til:) Ellers fant jeg ikke ut så mye annet enn at de var stolte av en gammel krike, og at det akkurat hadde åpnet en ny café der.


Så forventningsfulle på at dette skulle bli en tur med mye latter la vi ut på tur.


Vi fikk mye skryt for kjøringa vår. Vi synes dette var veldig hyggelig, ettersom vi følte vi hadde kjørt litt for fort. Så lurer på hva de er vant til, hehe:) men supert for oss!!! Som dere kan se på bildene under sov også vi godt mens den andre av oss kjørte, hehe:



Det var veldig mye fint å se på på underveis. Dovrefjell er jo alltid pent, natt som dag. Dersverre var det jeg som kjørte over der begge veier, så ble ingen bilder. Men under kan dere se noen andre bilder jeg tok mens Karl Martin kjørte:


Da vi kom oss frem til Tingvoll ble vi tatt godt imot av bandkontakten:) Han fant oss nede på hovedveien, mens jeg gikk å lette etter rett innkjøring og geleidet oss til spillestedet. Der fikk vi kaffe og slappet av frem til vi skulle spise lunsj. Denne spiste vi på en super hyggelig Kafé. Drøpping kafé heter den. Synes alle som skal kjøre til eller forbi Tingvoll bør stoppe innom her:) Karl Martin og jeg synes i alle fall det var en veldig personlig og fin plass som passet veldig til stedet! Maten var også veldig god:) og den lå helt inntil veien midt i Tingvoll sentrum (langs rv 70). Den er vist akkurat pusset opp og gjenåpnet.


Etter å ha fått slipt av Bandet på spillestedet igjen gikk ferden til Tingvoll fjordhotel. Første gang jeg har fått egen terasse og så pen utsikt fra hotellrommet mitt. Ikke det at jeg fikk glede av den, da jeg skulle hoppe rett i seng, men pent var det jo som du kan se:


Det er ikke ofte jeg skriver dritt om noen, men nå har begeret rent over! Ikke stol på lokale parkeringsvakter! Hadde jeg gjort det hadde jeg nok most tre biler! Gjelder å være sta og tro på magefølelsen sin:) Så får du heller få litt sure miner, og spydige kommentarer:) Kjenner jeg har sluttet å være like hyggelig mot alle jeg mest sansynlig ikke ser igjen. Dumt, men sånn blir det. Heldigvis fikk vi flyttet tre biler til slutt! Mer vil jeg ikke skrive om saken, men vi fikk oss en latter av utrykkene til den ene vakten i ettertid.

Det var som vanlig SYKT mye hjort i Møre og Romsdal!!! Mistet tellingen, men rundt hver sving og på hvert jorde var det minst 2-5 hjort! Pene dyr så lenge de holder seg utenfor veien.
Jeg glemte å ta bilder på vei hjem, eller jeg tok ett bilde, rett etter vi kjørte forbi Kikke (eller gjennom kommunen kusinen min bor i). Her er kirken vi døpte Maria i tidligere i år


På vei hjem møtte vi på flere årstider. Høst på Tingvoll, vinter over Sunndalsøra, vår over Dovre og sommer helt hjem:) Var helt fantastisk å komme hjem til 20 grader og SOL!!! Så dagen tilbrakte jeg med Elisabeth ved å spise is på Aker brygge:)

Jeg vil takke Karl Martin og Bare Egil Band for en super tur!!! Håper vi ruller sammen igjen snart:D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar