onsdag 25. april 2012

We love the 90´s 19-22 april 2012

Helgen som var var vi alle fire ute på samme jobb!!! Det vil si Michael, pappa, Karl Martin og jeg. Jeg synes det er veldig gøy når vi er så mange på samme jobben. Ser også litt bra ut når vi har 3 kjøretøy parkert utenfor ett spillested! Som på bildet fra Vestlandshallen under.


Torsdag kveld la Karl Martin og jeg ut på tur med Pro Sec, over fjellet mot Bergen. De andre hadde allerede reist noen timer før med diverse crew, som skulle hjelpe til med å få gjennomført "We love the 90´s" i Bergen og Ålesund. Her er ett bilde fra vi plukket opp på Oslo Plaza. Beklager kvaliteten, men glemte at jeg hadde pakket med meg speilrefleksen, og tok det med mobilen i stede.
Før vi dro tilsa det meste at det skulle bli litt ruskevær over fjellet, men heldigvis skjedde ikke det! Jeg føler jeg hadde nok snøstorm på forrige tur:p Vi hadde jo de to andre forran oss, så vi fikk jo værmeldinger og beskjed om hvor folk hadde kjørt av veien før vi kom dit. Var blant annet ett par Danske lastebiler som hadde kjørt av veien når de andre kjørte over Hemsedal, men de var fjernet når vi kom dit. Kan ikke skjønne annet enn at de må ha kjørt veldig fort, (danskene altså) for jeg hadde ikke noe trøbbel med glatte veier. Men skal sies at jeg kjører ganske sakte på natten da:)
På bildet under hadde Karl Martin tatt over kjøringen siste timene inn mot Bergen. Tror vi her var rett før Voss. Jeg lekte meg med å ta litt bilder for å holde meg våken resten av veien. hehe.



Her er vi fremme og trygt parkert ved Vestlandshallen. De andre var fremme i halv åtte tiden og her kan jeg tippe at kl er ca 11. Bra noen fortsatt har energi de må bruke opp!! Pappa leter etter strøm og Michael danser i runding.
Michael poserer villig forran Arnan:)


Siste forberedelser før vi går på Åsane-senteret og spiser, og stuper inn i sengene våre. For noen timer med søvn før ferden går videre.
Jeg sovnet med en gang jeg la hodet på puta. Litt uvant å skulle kjøre så langt igjen. men våknet noen ganger å hørte 90´talls klassikerne dundre inn i luka mi. Så på vei til Åslesund nynnet jeg på en og annen sang fra ungdomsskoletiden, hehe. Før vi møtte møtte bussen til Vassengutane mellom Nordfjordeid og Volda, da ble det å nynne på låter fra studietiden i stede. hehe.

Etter at arrangementet var ferdig reiste Karl Martin og Pro Sec tilbake til Oslo, mens vi andre fortsatte videre til Ålesund. Vi måtte kjøre litt fortere enn vi pleier, for å tilpasse ferger og fordi det er en gangske lang strekning, men det gikk bra:)
Her er ett bilde fra vi kjørte av ferga.
Sånn så mye av veien ut, da det var ekstremt mye veiarbeid. Men har en følelse av at mange steder i Norge ser akkurat sånn ut om dagen.
På fergene prøvde jeg å regne ut tilbudene jeg hadde fått og ikke rekt å svare på før vi dro på tur. Jeg håpet bare at han forran meg satt å regnet på de samme jobbene. hehe..

Typisk norsk morgen:)

Her er vi endelig fremme i Sunnmørshallen! Her ble vi dassende rundt å se på at de rigga opp mens vi ventet på noe å spise. Så vi fikk med oss til av lydprøvene til og meg! Vi så ett min med Scooter og ett min med Captain Jack, så var det mat og søvn som stod på programmet!
Ønsker meg sånn disco-kule til jul forresten!! Men Thomas var ikke helt enig om at han vil ha en i leiligheten:( Dårlig gjort synes jeg!!!

Her er utsiken mot Ålesund sentrum

Til og fra Ålesund, var det bare å passe seg, vist ikke ble det "fort hjort". Sykt mye dyr langs veien nå for tiden!
Fra Ålesund kjørte vi E136. Jeg blir like imponert hver gang over hvor pent det er i Romsdalen ved Trollveggen. Må bare dele noen bilder derfra med dere:


Her står vi å tar noen minutters pause ved trollveggen. Litt synd at det var overskyet, men fortsatt veldig pent!

Skilte jeg fikk av mamma til bursdagen min, er godt plassert forran i bussen min! Ja bussen MIN! Karl Martin har nå Arnan som ganske fast buss og jeg har Bova 2 som min buss<3

Resten av veien gikk som det pleier. Stille og rolig. Michael hadde dårlig kontakt i radioen sin hele veien. Men når vi skilte våre veier ved Minnesund startet den å fungere igjen. Hehe!! Da hadde han kjørt til Bergen, Ålesund og nesten hjem å kjedet seg hehe, fantastisk morsomt for oss andre. Tror kanskje han også kan le av det nå, noen dager etterpå!

Skriver snart igjen.
Tonje


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar