fredag 2. desember 2011

Tur retur Malmø med Marit Larsen

Tirsdag kveld reiste pappa og jeg til Malmø med Marit Larsen, band og crew. Veldig koselig å møte igjen gamle kjente. Stig og jeg var jo på førjulstur med vamp sammen i fjor, og Jim jobbet jo hos oss før. Det som er så koselig nå, er at nesten uansett hvem jeg skal på tur med, så kjenner jeg som regel minst en i reisefølget fra før:)

Jeg skal love dere det var mye vær på vei til Malmø!!! Det blåst og regnet. Har aldri sett så drittvær! Oppå dette var det stedvis MYE vegarbeid. Spesielt ett sted av det ille. Var en super innsnevring. Det var så trangt der at jeg måtte kjøre på den ruglete stripen utenfor den hvite. Det ristet og bråket så mye at han ene vi hadde med oss hadde vært sikker på at noe var alvorlig galt med bussen og at den kom til å dette fra hverandre. Hehe, dette skjedde heldigvis ikke:) tror kanskje ikke de som kjørte bak meg var fornøyd heller. Ble ganske sakte kjøring hele veien..

Fremme i Malmø slapp vi gjengen av på svensk P3, og kjørte ut av byen for å parkere. På vei ut av byen tror vi at vi hilste på Thomas som jobbet for oss tidligere i år. Så det var jo litt gøy. Ferdig parkert orket vi ikke ta taxi tilbake til byen for å sove. Så vi spiste på terminalen og sovnet i bussen i stedet. Utrolig hvor mye mer sliten man blir av å kjøre i dittvær!

Her er noen bilder av årets julepynta buss:


Jeg glemte å kjøpe pepperkaker, men blir det noen turer nærmere jul, lover jeg at jeg skal fikse det.

Turen tilbake gikk noe bedre. Samme veiarbeidet, men ingen kraftig vind, og ingen regnskyll før vi passerte norskegrensa. Men da skal jeg love dere at det bøtta ned! Jeg byttet med pappa når jeg kom til Sarpsborg. Når vi passerte Moss bestemte jeg meg for å sove til vi kom til Oslo. Men først 12 timer senere våknet jeg! Da kom mamma ned på jobben for å se om jeg levde! Hehe. Jeg hadde ikke fått med meg at vi hadde sluppet av gjengen i Oslo, at vi hadde kjørt hjem, eller at pappa hadde vasket bussen utvendig! Så tydelig jeg trengte litt søvn:å vet ikke hvorfor, men sovner så godt når jeg bestemmer meg for å sove i buss:)

Nå er bussen vasket i alle kriker og kroker og klar for nye eventyr:) det vil si en tur til Trondheim og tilbake i natt og ned igjen natt til søndag:)

Håper alle får en fin førjulstid:) ser ut som 2012 blir ett bra år, kalenderen begynner sakte men sikkert å fylle seg opp:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar