mandag 19. desember 2011

Turer med Hellbillies

Jeg så plutselig nå at jeg ikke har skrevet noen innlegg om mine turer med Hellbillies tidligere i høst. Dette har ikke vært meningen. Jeg hadde "kladdene" til innleggene klare på tlf min, men har glemt å overføre alt hit. Beklager så mye. Mye av det blir det litt teit å poste så lang tid etter,men her kommer i alle fall ett lite sammendrag:)

Turen til Voss 15 oktober
Dette var min første tur med Hellbillies. Som alltid var det litt nervøse følelser på vei til Lørenskog hvor jeg skulle plukke opp for denne turen. Ja jeg er alltid litt spent når jeg skal møte så mange nye mennesker! Men som vanlig var det bare hyggelige og jordnære mennesker jeg skulle ha med meg. Men egentlig kjente jeg jo allerede to av dem fra før, så det gjorde det kanskje litt tryggere:) Collin, har jeg jo reist med med Kaizers tidligere, og Lars var jo med på den turen jeg hadde til Hultsfred med Ida Maria:) Så nå reiser jeg nesten alltid med noen jeg har møtt på før. Det er ganske beroligende for en sjenert "ung dame"!

Jeg har ingen bilder fra turen opp, men her er noen bilder fra vi stod parkert på Voss.



På vei hjem begynte pappa å kjøre:) Husker ikke helt når vi startet fra Voss, men var så tidlig at det fortsatt var frost på bakken, og solen var på vei opp. Så da kunne jeg ta noen bilder. Som dere kan se på bildene var det fantastisk fint vær! Og er jo ikke så ofte vi kjører denne veien på dagtid, så ble mye bedre bilder enn det pleier. hehe... Er vel egentlig ikke så vant til å kjøre noe sted på dagtid.



 Det begynte allerede da å bli litt snø på fjelltoppene.
Fantastisk utsikt utover vannet:) skulle ønske det var så pent overralt!

 Her er alt man trenger på tur! Kaffe, kamera og skjerf :)

Nok ett bilde fra Lærdalstunnellen. Kommer altid til å synes det er så pent, plutselig inne i fjellet:)

Røykepausen ble denne gangen på kjettingplassen rett før Hemsedalsfjellet. Bollaug(eller noe lignende tror jeg det heter her, men skal ikke si det helt sikkert.)



 Det hadde så vidt blitt litt snø over Hemsedalsfjellet. Vi så ikke så mye av det på vei over motsatt vei, men da var det jo svart som natta.
Man kan absolutt ikke si at Norge er ett stygt land!!! Beklager alle bussdelene i veien. hehe..


Turen til Trondheim og Norfjordeid 3- 6 november

Jeg har tror aldri jeg har kjørt så langt som vi gjorde denne helgen, på en helg før! Hele 700 km på 24 timer og nesten 2000 km på hele helgen, på dårlig norske fjellveier!!! Så må innrømme jeg var litt sliten når jeg kom meg hjem, hehe.


 Disse svingene minner meg om nattbussen til/fra Volda! Tok nesten alltid bussen denne veien når jeg studerte der! Kom tilbake mange minner på denne turen. Minner jeg har gjemt i hjertet mitt og minner jeg helst ikke vil huske. hehe. men var en fin skoletid jeg hadde der borte:)
 Foss, fjell og snø, kan ikke få en bedre utsikt!
 Var ikke like heldige med være på denne turen som forrige gang!
Parkert i Nordfjordeid! Alle som ser dette bilde er 100% sikkere på at det ikke er jeg som parkerte! hehe, men det var nok pappa som gjorde det også! haha!! Men som dere ser på bildet under var vi ikke såååååå nærme som det ser ut over!


Jeg har aldri vært så lenge i Nordfjordeid som jeg var denne gangen! Jeg var der vel fra 11 om morgenen til ett om natten eller noe sånt. Tidligere har jeg bare ventet 15 min på rutebussen her. hehe.. Men ett hyggelig lite sted:) Hvem vet, kanskje jeg kommer tilbake en gang. Dette er vist norges andre Operahus! De mente Kristiansund holdt på å bygge det tredje. Trodde egentlig det var operahus i Kristiansund jeg, men da husker jeg sikkert feil:)

Håper vi ser disse gutta mer i 2012:) Hører rykter om at lastebilsjåføren deres skal være med Pappa og Michael på MGP:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar