fredag 9. september 2011

Tur med Jaga Jazzist på Periferi festivalen

Hei igjen:)
Nok en gang har jeg vært litt treg med å oppdatere. Er litt trøtt og sliten om dagen, men etter ferien neste uke blir det nok mer energi og orden i sakene igjen:) Må nesten det, er veldig mye spennende fremover:)

For flere uker siden var pappa og jeg på tur med Jaga Jazzist. Denne gangen bar det avgåde til Periferifestivalen i Glasvær på Sotra utenfor Bergen:)

Det som er så fint med å ikke kjøre alene er at man får tatt noen bilder av alt det fine man opplever underveis:) kan jo ikke kjøre og ta bilder samtidig. Her er noen bilder jeg tok over fjellet:






Soloppgang på vei mot Lærdal:) På vei over Hemsedal fikk jeg besøk forran, av to passasjerer som synes det var utrolig kult å se hvordan landskapet så ut om natten. For dere som ikke har kjørt over Hemsedalsfjellet om natten eller i soloppgang, er det absolutt å anbefale. En utrolig opplevelse (etterhvert blir det desverre en vane:( )






Lærdalstunellen. Laaaaang tunell, men disse blå fine avbrekkene hjelper som regel mye:)












Elsker soloppganger, med tåke og det hele. Blir litt mer å se på underveis:)

Etter drøye ni- ti timer var vi fremme! Fra Bergen og ut var det ganske trangt. Tror ikke de tenkte at busser skulle ut der den gang de planla og bygde disse veiene for lenge siden. Men det går jo rutebuss der, så det gikk jo bra. Men skal innrømme at jeg var glad jeg hadde med meg han far:)
Men når vi fikk parkert bussen og det hele, skal jeg være enig at det var en FANTASTISK plass. Som dere kan se på bildene under.

Jeg må også tilstå at Sebastian Ekeberg (turnélederen til Karpe ) antagelig har rett når han sier jeg kjenner noen overralt. For det første mennesket jeg møter når jeg hopper ut av bussen er Kristian, en venn fra Voldatiden! Hehe, kunne ikke annet enn å le, for der hadde jeg ikke forventet å møte noen kjente! Og det andre som var litt gøy, var at pappa og jeg hadde snakket om han på vei over. For sist pappa og jeg var på tur sammen til Volda møtte vi jo han og Geir der:) så veldig koselig:)






Her spiser vi kveldsmat og Jaga frokost:) og nyter den fantastiske utsikten.






Her er utsikten fra rommet jeg fikk denne dagen:) Sånn så det ut når jeg la meg. Når jeg stod opp igjen regnet det enormt, og lynet og tordnet som bare det!! Ikke like idyllisk.

Er egentlig ikke så mye mer å si om denne turen, da vi ikke skulle innom flere steder eller noe. Bare tur- retur Sotra.

Under kan dere se noen bilder fra Hemsedal en tidlig morgen:)











Mitt neste innlegg blir nok fra ferie i Praha, reiser på lørdag og gleder meg veldig:) Ellers skal på jobb helgen etter, til Voss med Hellbillies.

Lover å holde dere oppdatert.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar