onsdag 12. januar 2011

MGP - ut til Ørlandet 9- 11 januar

Da var det januar igjen, og tid for MGP. Jeg var litt kjepphøy, og sa at vi i år skulle kjøre hele turen uten kjettinger. Men kunne det gå så bra? NEI!!! For på vei til Vestby 6 januar for å laste opp, satt vi oss fast på vei ut av gårdsplassen. På videoen under kan dere se hvordan det utartet seg! hehe.... Jeg måtte sensurere vekk litt banding fra "familien Diesel"...



Men etter mye slit kom vi oss til slutt til Vestby:) Bedre litt for sent, enn aldri!



9 januar la vi på nytt ut på tur mot Ørlandet med Melodi grand prix. Vi kom oss vel fra byen sånn i ni- halv titiden. Første stopp var Myklegår hvor det ble kveldsmat. Jeg som spiser annehver time, og gjorde meg klar for å kjøre i sekstiden (da vi opprinnelig skulle reise), var da nesten utsultet, hehe.. Så bar turen videre på rv 3, i pent og rolig tempo. Ved halv tre tiden bestemte vi oss for å ta kvelden på Tiur'n til neste dag. Vi hadde jo god tid, så ikke vits i å stresse noe videre den kvelden.


Herfra kom vi oss ikke før etter 9 timer + frokost, så reiste videre sånn i 12 tiden. Herfra til Alvdal var det perioder, super glatt!




Enkelte steder var det så småglatt, at vi til slutt måtte stoppe å kjøpe avfetning til dekkene. Da gikk alt litt bedre noen timer til. Men som dere kan se på bildet syntes jeg ikke det var alt for gøy! Så deler av veien ble jeg degradert til passasjer, fotograf, kaffedrikker og sjokoladespiser.











Jeg tok også over Michael sin bil i 15- 20 minutter til vi tok 45 minuttern på Klett.


På Rv 710 var det super glatt!!! Det så lenge veldig bra ut med 2- og bar-/lett snøveg. Men så etter ett par mil skiftet det totalt og ble 10 + og ishålke. Kjell Arne skle baklengs ned bakken igjen mot slutten før ferga. Vi andre kom oss heldigvis trygt opp og ned igjen til fergeleiet. På fergen blåste det som rakkern! En stund der så det ut som om bilen til Thomas skulle velte over Michael sin. Det var ikke veldig artig. Så tror alle fem syntes det var super fantastisk når vi endelig kom oss frem til militærleieren! Alle var enigen om at det var en forferdelig tur siste biten der! Så nå krysser vi fingrene for at det skal holde seg mildt frem til tirsdag, så vi kommer oss trygt til Florø!

I går gikk det i ett fra kl 9. Først tømte vi bilene inne i hangarden, så byttet jeg og Thomas hengere, så ikke han skulle få overlast. Eller det var vel heller han og pappa som byttet om på hengerne! Jeg filmet og tok bilder av det hele.




Kjell Arne

Thomas



Så spiste vi lunch kl 14. Etter dette begynte den lange ferden hjem. Hvem skulle tro at det tar nesten like lang tid med buss, båt, buss, fly, tog, tog og biltur som det tar å kjøre med lastebil opp til Ølandet! Dette hadde jeg tydeligvis glemt fra i fjor! hehe.. men nå skal det bli godt å legge seg:) Skriver mer fra Ørlandet og mgp turen neste uke! Intill vi reiser opp igjen på lørdag, blir det kontorjobbing og øving på meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar