fredag 5. mars 2010

"Tidsmaskin" tur med DumDum Boys

Onsdag 17 februar reiste jeg rett etter bandøving til Stavanger, hvor jeg skulle plukke opp DumDum boys å kjøre dem videre til Kristiansand, Bø og til Oslo.

Det er rart hvordan ting forrandrer seg utover i livet. Når jeg var liten var det liksom en dagstur over til sverige (tok bare litt over en time), mens nå er det liksom ikke så langt å kjøre til Trondheim eller Stavanger... Føles litt rart liksom, men så har jeg både kjørt og sitti på noen mil siden den gang da.
På vei nedover til Stavanger var det et forferdelig vær. Det var umulig å lese noen som helts skilt. Så litt bra jeg hadde kjørt her før og fikk låne GPS av André. Hadde jeg ikke hatt det kunne jeg havnet hvor som helst. hehe.. Men med hjelp av pappas detaljerte beskrivelse om hvordan jeg fant frem inne i Stavanger kom jeg meg trygt frem til slutt:) Fikk noen assosiasjoner til veibeskrivelsen han laget til mamma når vi skulle til Bergen for 10-15 år siden, mens jeg kjørte. Den gang inneholdt forklaringen hvor vi måtte kjøre til høyre når vi så en rød kirke osv. Jeg skulle nå til høyre i den rundkjøringa og når jeg så en grønn båt var jeg fremme:) Utrolig hvor detaljert han husker veier i Norge!!! Håper jeg også kan disse veiene så godt i hodet en gang:)

Jeg tror vi satte verdensrekord i saktekjøring fra Stavanger til Kristiansand! Jeg fikk beskjed om å bruke så lang tid jeg klarte på strekningen, for vi hadde ikke hotell før noen andre hadde sjekket ut. Tror vi brukte 5-6 timer! hehe... men det var ganske greit. Var veldig lite trafikk på veien og litt dårlig vær med en del snø, så da var det bra å kunne ta det rolig.

Fremme i Kristiansand hadde vi lang fri. For vi skulle ikke reise før neste morgen igjen. Det var som jeg sa til pappa: "litt typisk at man har langfri i byer man ikke kjenner noen, mens man ikke har tid til annet enn å sove i byer man har mange kjente". Men da fikk vi sovet godt ut og sett litt på tv og slappet av da:) Deilig det også noen ganger.

Fra Kristiansand til Bø skulle vi kjøre på dagtid. Men været var overhode ikke noe å skryte av! Det snødde og blåste som bare det! En stund så det også ut til at vi måtte kjøre en stor omvei pga et trafikk uhell ved Geiteryggen, men heldigvis ble veien åpnet igjen før vi kom oss dit, og alt gikk etter planen. Været og andres uhell, er det desverre lite man kan gjøre med. Så fint alt gikk bra til slutt.

Det var en fantastisk gjeng å være på tur med. De fikk meg til å føle meg som en del av gjengen. Føltes bra, men også litt rart. De har liksom alltid vært en del av min oppvekst, da pappa har reist med dem så lenge jeg kan huske, og det har blitt spilt masse DumDum hjemme hos oss oppgjennom tiden.

Vi ble underveis bare omdøpt til familien Diesel, siden jeg ikke heter Hansen men Thøgersen til etternavn. Så det kan bli gøy når de finner ut at mamma er vegetarianer. hehe... Da blir hun garantert fru biodiesel:P

Jeg føler litt at livet hjemme hos "familien Diesel" blir mer og mer som sangen "ride ranke" av Finn Kalvik. Er på mange måter vår sang nå. Er litt sånn det har blitt. hehe.. Men pappa har jo fortalt at det er derfor jeg ble laget. Det var en del av firmaets fremtidsplan at jeg ble født. hehe.. men da har han glemt at firma blir 20 år i år, og jeg har blitt 25! hehe... Men fint å være en del av det hele så jeg skal ikke klage. hehe. Trives godt jeg.

Så var det bare å komme seg fra Bø til Oslo. Nå var heldigvis været bedre, så vi suste egentlig pent og rolig rett til Oslo. Hvor vi overnattet i Bussen i Brenneriveien, før alt utstyret skulle tømmes igjen og jeg satte nesa hjem.

Jeg har fått en del "klager" på at jeg ikke skriver nok om hva som skjer underveis. Hva som skjer med de jeg kjører i bussen, og da helst sladder. Men da må jeg nok skuffe dere. Vil dere lese kjendissladder må dere nok kjøpe "se og hør" eller lignende blader i stede. Vårt firma står for prinsippet "det som skjer på veien, blir på veien". Så det kan jeg desverre ikke hjelpe dere med.

Håper alt er bra med dere hjemme:)
Tror det kommer nye oppdateringer mot slutten av mars.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar