tirsdag 18. august 2009

En rask tur innom Moldejazz

Jeg ligger litt etter med oppdateringen min her ser jeg. Skal bli flinkere fra nå av!

Kl 03.00 møtte jeg pappa på Ryen i Oslo. Han kom fra Langesund og jeg hadde vært hos Thomas. Vi satte så snuta mot Molde. Var utrolig gøy å se ansiktet på de taxi-sjåførene som sto på bensinstansjonene når jeg satt meg opp i den store bilen og kjørte derfra!!! He he, utrolig mange som ikke ser for seg meg kjøre en så stor bil. Jeg ser vel ikke akkurat ut som en typisk lastebil sjåfør. Men hvordan de ser ut er jo ett annet spørsmål. Er vel et like stort mangfold der som i alle andre yrker!

En ting var sikkert. Det var veldig deilig å kjøre på norske veier med GATELYS! Det var det lite av på forrige tur nedover i Europa! Absolutt noe de burde satse på der nede! hehe...

Turen opp gikk veldig fint, men gleder meg til de blir ferdige med veiarbeidet ved Eidsvoll!! Har innsett at vi må kjøre mye over der! He he...


Da vi kom til Molde og fikk tømt ut backlineet til Leonard Cohen, tok jeg en liten tur ned til sentrum. Hvor jeg møtte på Elisabeth, Tor Ivar og Henning. Tor Ivar snek seg unna de få bildene jeg fikk tatt før kameraet mitt gikk tomt for batteri. Men under kan du se de to andre i iskø:)






Jeg var ikke sammen med dem så lenge. Siden jeg hadde kjørt hele natten, men var kjempe koselig å se dem igjen. Vi møtte også på min tidligere lærer fra Høgskolen i volda Reidun. Veldig koselig å se henne igjen også. Utrolig hvem man møter på når man er på tur. Verden er egentlig ganske liten. Jeg skulle også egentlig møte Lise, men da var jeg så trøtt at jeg bare måtte sette nesa oppover igjen mot bilen. unnskyld Lise! Lover å møte på deg neste gang jeg er på de kanter!

Vi var også på konsert med The Simones. Som er et "hyllestband" til Nina Simone. Dette er en gjeng som jeg kjenner fra min studietid i Volda. De er veldig flinke. Du kan høre musikken deres på: http://www.myspace.com/simonesmusikk


Etter denne konserten måtte jeg ta farvel med gjengen og finne veien tilbake til bilen. Det ble en laaaang tur i seg selv. Jeg kan ikke akkurat skryte på meg å være kjent i Molde. så når jeg valgte å følge skiltene mor Romsdalsmuseet. kom jeg til en helt annen inngang enn den jeg skulle til. så ble ca en times omvei. Noe jeg ikke anbefaler når du er stuptrøtt. hehe. Så mitt råd er nå: Gå alltid samme vei tilbake som du kom fra!!!


Så selve konserten til Leonard Cohen så jeg ikke så mye av. Fikk med meg 2 sanger i mellom to økter med søvn, før vi pakket bilen igjen og satte nesa tilbake til Rakkestad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar